- Reklama -magazin

Nábor zaměstnanců: může vám pomoct personální agentura?

Jaké jsou nejčastější problémy, na které narazíte při hledání zaměstnanců? Kvalitní personální agentura vám pomůže výzvy náborového procesu hravě překonat a může ušetřit vaší firmě čas i peníze.

Spolupráce s personální agenturou přináší mnoho výhod při náboru zaměstnanců. Agentura disponuje unikátním know-how, přehledem o trhu práce a rozsáhlou sítí kontaktů, což umožňuje cílené oslovování a získávání ideálních kandidátů. Díky profesionálním schopnostem agentury se zefektivní celý náborový proces a firma tak ušetří čas i náklady. Individuální přístup zajišťuje, že noví zaměstnanci perfektně zapadnou do pracovního týmu a přinesou opravdovou hodnotu pro firmu. Personální agentura se tak stává strategickým spojencem firmy, které se výrazně usnadňuje hledání kvalifikovaných kandidátů a zároveň posílí svou konkurenční pozici na trhu práce.

Nábor zaměstnanců může občas představovat pro HR oddělení obtížný úkol, a proto se tak personální agentura stává významným spojencem. S jejich unikátními zkušenostmi, znalostmi trhu práce, širokou sítí kontaktů a zejména profesionálními schopnostmi uskutečnit efektivní nábor, může personální agentura pomoci personálnímu oddělení nalézt a oslovit ty nejlepší kandidáty.

Všeobecné problémy recruitmentu

Konkurence na trhu práce

V konkurenčním prostředí je často obtížné najít vhodné zaměstnance s potřebnými dovednostmi a kvalifikací. Talentovaní uchazeči mají možnost vybírat si z širší škály nabídek práce, což zvyšuje nároky na výběrové řízení.

Nedostatek dostupných kandidátů

V některých oborech naopak nastává nedostatek kvalifikovaných kandidátů na různé pracovní pozice, což také ztěžuje nábor. V současné době se s tímto problémem potýká sektor IT technologií, zdravotnictví, stavebnictví, průmyslová výroba a účetnictví.

Náklady

Vytvoření a zveřejnění atraktivního inzerátu na volné pracovní místo, kvalitní výběrové řízení, rozhovory s uchazeči a případně další kroky v náborovém procesu mohou být nejen časově, ale i finančně náročné. Obzvlášť malé a střední firmy nemusí mít dostatečné zdroje ani HR manažera, který má odborné znalosti v oblasti náboru.

Zdlouhavé HR procesy

Uchazeči nemají rádi dlouhé čekání a vleklé výběrové řízení, a i když kývnou na pracovní nabídku, mohou samozřejmě přijmout jinou, pokud se jim vybraná firma například několik dnů/týdnů neozve. Proto se doporučuje udržovat pravidelný kontakt s kandidáty a během potřebné doby náboru se bude firemní personalista či externí HR připomínat, i když zrovna nemá pro kandidáty žádné nové informace. Dlouhý nábor také může způsobit komplikace v provozu firmy a zvýšit tak pracovní zátěž pro stávající zaměstnance.

Vybrané chyby při náborovém procesu

  • Nedostatečný popis práce v inzerátu.
  • Používání otřepaných frází a rádoby netradičních otázek při pohovoru.
  • Hledání mezi externími kandidáty a zapomínání na ty, kteří ve firmě již pracují.
  • Zbytečně dlouhé výběrové řízení.
  • Nedodržování slibů.
  • Vyžadování titulu za každou cenu.
  • Obava z kandidátů, kteří působí jako překvalifikovaní.

Personální agentura jako strategický partner

Významnou roli při řešení efektivního náboru může sehrát spolehlivá a ověřená personální agentura s kvalitním HR marketingem. Tento proces se taky Spoluprací s takovým partnerem získá firma přesně ty zaměstnance, kteří odpovídají konkrétním požadavkům. Pojďme si představit výhody této spolupráce při hledání nových zaměstnanců.

Znalosti trhu práce

Personální agentury mívají hlubší povědomí o aktuální situaci na trhu práce a očekáváních uchazečů o zaměstnání. Benefitem je také to, že kvalitní agentura umí přizpůsobit své náborové strategie s ohledem na potřeby firmy, ale rovněž zatraktivnit pracovní nabídky tak, aby zaujaly relevantní kandidáty.

Rozsáhlá síť kontaktů

Agentury spravují databázi kandidátů a mají k dispozici rozsáhlou síť kontaktů. Mohou lépe identifikovat a oslovit potenciální zaměstnance.

Odborné znalosti a zkušenosti v náboru

Profesionální agentury by měly mít odborné zkušenosti, unikátní know-how v oblasti náboru a také schopnost poradit si s neobvyklými požadavky. Mohou pomoci s výběrovými řízeními, předběžným pohovorem a hodnocením kandidátů, což usnadňuje firmě výběr talentovaných kandidátů.

Úspora času a nákladů

Spolupráce s agenturou může firmě ušetřit drahocenný čas, a především náklady spojené s náborovým procesem. Firma se tak nemusí starat o správu inzerce, filtrování životopisů, vyřizování odmítnutí ba ani organizovat pohovory.

Individuální přístup

Tradiční personální společnosti často používají náborové postupy „podle šablony“. Je proto výhodné využít služeb takové agentury, která tvoří firmě řešení na míru a zároveň vůči kandidátovi přistupuje individuálně, aby skvěle zapadl do pracovního týmu a nesloužil jen k zaplnění pracovního místa.

Karolína Vitvarová

Další články autora

Komentáře

PR článek

Nejnovější články