- Reklama -magazin

Phone banking

Prostřednictvím telefonu (i mobilního) můžete zjišťovat zůstatky na svém účtu a provádět transakce. V některých bankách mluvíte s živým člověkem, v jiných na vaše pokyny čeká hlasový automat (v tomto případě potřebujete telefon s tónovou volbou).

Co služba nabízí?

Banka po telefonu může mít několik úrovní. Pasivní varianta nabízí zjišťování zůstatků na účtu, aktuálních úrokových sazeb a devizových kurzů banky, většinou prostřednictvím automatu. Aktivní verze navíc umožňuje zadávání příkazů k úhradě a inkasu, měnové konverze, zakládání spořicích či termínovaných vkladů a další služby.

Jak to funguje?

Po vytočení čísla telefonické banky se vám ozve hlasový automat, který vás požádá o vaši identifikaci (prostřednictvím klientského čísla a PINu, které jste obdrželi od vaší banky) a pak už můžete provádět transakce. Pokud mluvíte s operátorem, probíhá přihlášení podobně, čísla však nemusíte vyťukávat pomocí klávesnice telefonu, ale jejich nadiktujete operátorovi.
Služby využívající hlasové automaty většinou nabízejí omezený rozsah služeb, jsou však k dispozici nepřetržitě. Telefonní operátoři mívají v některých bankách omezenou pracovní dobu, ve zbývajícím čase se i zde setkáte s automatem.

Kolik to stojí?

Ve většině bank platíte za zřízení služby (většinou do sta korun) a pak je vám ještě účtován měsíční poplatek (kolem padesáti korun). Transakce prováděné prostřednictvím telefonu bývají většinou levnější než na přepážce samotné banky. Některé banky naopak za telefonické transakce účtují nejvíce aby přiměly klienty používat jiné komunikační kanály (například internet).

Jak je to s bezpečností?

V případě vyzrazení vašich vstupních hesel může kdokoli provádět transakce s vaším účtem. Tomuto nebezpečí lze předejít nastavením limitů pro transakce prováděné po telefonu, používáním elektronického klíče (nabízejí pouze některé banky) a především uložením vstupních hesel pouze do vlastní hlavy.

Další články autora

Komentáře

PR článek

Nejnovější články