Ne vždy je úspěch jednoduchý a může se snadno stát, že se firmě přestane dařit. Důležitým krokem k návratu na cestu úspěchu je uvědomit si situaci a nebát se požádat o pomoc profesionála.
Každá firma během své existence čelí mnoha výzvám, ale někdy může narazit na situace, které ohrožují její stabilitu. Důvody jsou různé, rychlé změny trhu, nová konkurence, špatně zvolená strategie, chyba v plánování, neefektivní procesy nebo interní problémy. To vše může vést k celkovému úpadku, ztrátě klientů i poklesu výnosů. Pokud je firma v krizi, je nutné se podívat objektivně na problémy, které ji do této situace dostaly, zhodnotit možnosti a najít řešení.
Přiznat si, je zapotřebí revitalizace firmy není projevem selhání, ale odvážným krokem směrem k obnově a zlepšení. To ale často vyžaduje odstup, který se po všech pokusech a snažení už jen těžko získává. Vhodným řešením tak může být spolupráce s krizovým manažerem, který má potřebné znalosti i zkušenosti, objektivně zhodnotí situaci a navrhne novou strategii k obnově podniku a úspěšným cílům. Úkolem krizového manažera je identifikovat problémy, vyhodnotit rizika a najít řešení, která pomohou ke stabilizaci a růstu firmy. Jako nezávislý odborník má větší svobodu jednat a může využít své zkušenosti z jiných odvětví a firem k nalezení inovativních řešení pro konkrétní situaci. Krizový manažer je ve firmě přítomen, tedy se seznámí se všemi procesy a nastaveními, která následně zhodnotí a posoudí a navrhne změny, které také pomůže zavést a dohlédne na jejich plnění.
Ukazatelů, že firma potřebuje restart, je více, ale mezi ty hlavní patří používání zastaralých technologií a systémů, dlouhodobý pokles výnosů, změny na trhu, na které firma nedokáže reagovat, nestabilita zaměstnanců a snížená produktivita. Restart firmy není vzdáváním se, ale snahou o nový začátek a posun směrem vpřed.