- Reklama -magazin

Prodej firem aneb chcete vydělat maximální balík peněz?

Na světě existují pouze 2 typy podnikatelů. První skupina zakládá novou společnost s účelem získání určitého podílu na trhu, s jehož pomocí vybuduje firmu s dlouholetou tradicí. Takové firmy bývají velmi úspěšné, ale často nedosahují tak dobrých výsledků, protože nedokážou konkurovat větším společnostem ve stejném segmentu.

Nicméně poté existuje druhá společnost podnikatelů, jejichž cílem je založení a následný prodej firem několik let po jejich vzniku.

Nepropásněte pravý okamžik

Pokud byste se na prodej firem chtěli zaměřit i vy, pak byste neměli promeškat ten pravý okamžiku. Patříte-li navíc do druhé skupiny podnikatelů, pak na výši prodejní ceny závisí i výše vašeho realizovaného zisku. Dá se totiž očekávat, že pokud prorazíte na trh s něčím úplně novým, prakticky okamžitě vám začnou chodit nabídky na odkoupení firmy. Z pozice majitele určitě chcete utržit maximální částku, nicméně ze dne na den nemusíte dostat vůbec nic.

Proč se firma prodává?

Možná si teď budete říkat, proč vlastně prodávat prosperující společnost, která objevila díru na trhu. Bohužel všichni podnikatelé nejsou stvořeni na práci ve vysokém managementu, kde je rozhodování založeno na sofistikovaných predikcích a ekonomických modelech. Prodej aktivních firem tak umožňuje kreativním lidem zpeněžit jejich úsilí, a to s minimem starostí. Vždy je totiž lepší prodat fungující společnost zaujatému kupujícímu, než se později trápit v jejím vedení a řízení.

Na koho se obrátit?

Všem vám je asi jasné, že prosperující společnost nemůžete nabídnout na obyčejném bazaru nebo na aukci. Prodej existujících a fungujících firem probíhá prostřednictvím renomovaného zprostředkovatele, který dokáže oslovit pouze vážné kupující. Navíc umožňuje nastavení několika důležitých podmínek, jimiž se musí kupující po převzetí firmy řídit. Tím pádem budete mít jistotu, že váš nápad a úsilí neupadnou v zapomnění.

Jestliže jste založili firmu, našli jste díru na trhu, ale nemáte sílu ani kapacitu na její vedení, pak se obraťte na renomovaného zprostředkovatele, který vaši firmu prodá za maximální cenu.

Další články autora

Komentáře

PR článek

Nejnovější články