- Reklama -magazin

Úklid v kancelářích pod palcem? Zapojte do něj i zaměstnance!

Čistota v kancelářích vede podle odborníků k vyšší efektivitě a produktivitě zaměstnanců, úklid je tak prvořadým úkolem, který musí management jakékoli společnosti naplnit. Ale co zaměstnanci? Mají právo dělat nepořádek a nepodílet se na tomto úkolu? Toto téma se dostalo do popředí debat o organizaci a úklidu v post-covidové době a podle závěrů je zřejmé, že na dokonalém pracovním prostředí musí pracovat i zaměstnanci. Inspirací pro mnoho firem může být japonský systém úklidu, který se řídí pravidly „5 S“.

Systém pěti slov začínajících na „S“

Japonci jsou mistři v organizaci, není proto žádným překvapením, že též pro kanceláře disponují vlastním úklidovým systémem, který je natolik rozšířený, že jej doporučuje i úklidová firma Plecitý, která patří ke špičce ve svém oboru v metropoli. Zjednodušeně se dá říci, že oněch pět „S“ je pět slov začínajících v japonštině na písmeno S, které se týkají organizace a úklidu pracovního prostoru samotnými zaměstnanci.

  1. Roztřídění záležitostí (seiri)

Prvním bodem všeho je roztřídění všech věcí v kanceláři a zbavení se nepotřebností, které nemají opodstatnění nebo funkci. Vyhození archivních a nepoužitelných dokumentů či jiných zbytečností podle Japonců pomáhá utříbit myšlenky a podpoří se tím kreativní nápady.

  1. Uspořádání prostoru (seiton)

Mít na svém pracovním místě pořádek a mít vše po ruce je další stupeň k zefektivnění pracovního úsilí.

  1. Pravidelný úklid (seiso)

Zaměstnanec má svou agendu, proto úklid v kanceláří v Praze samozřejmě obstará renomovaná úklidová firma, která má na starosti očistu prostor, podlah a vynesení košů. I tak by měl každý před odchodem domů však zanechat pracovní místo čisté a uklizené.

  1. Pravidla (seiketsu)

Pro každou kancelář nebo administrativní budovu je vhodné nastavit priority a pravidla pro chování v daném prostoru, ať už se jedná o společně užívané toalety, šatny, sprchy nebo kuchyňku.

  1. Sebekázeň (shitsuke)

O rozvoj se musí pokusit úplně každý a nestačí jen sepsat pravidla, která nikdo nebude dodržovat. Vlastní sebekázeň musí být motivací pro ostatní, na zaměstnavateli pak je, aby takové příkladné chování ocenil. Změna chování a čistota na pracovišti je totiž benefitem pro celou firmu.

Zdroj: ostrov-inspirace.cz

Další články autora

Komentáře

PR článek

Nejnovější články