- Reklama -magazin

Marketingové trendy pro rok 2021: Praktické tipy, které vám usnadní cestu k úspěchu

Rok 2020 byl v mnoha směrech zlomový. Zažívali jsme – a stále ještě zažíváme – nezvyklé situace a museli přizpůsobit podnikání nepříznivým podmínkám. Spousta firem tlak neustála, jiné musely kompletně transformovat strategii a některé úspěšně fungovaly tak, jak byly zvyklé před pandemií. A co váš byznys – šlape, nebo začíná drhnout? V každém případě vám určitě přijde vhod několik marketingových tipů, které reflektují současné trendy. Jakým směrem se bude ubírat letošní rok, je sice ve hvězdách, vy ale můžete nabrat správný kurz navzdory všem okolnostem.

Plánujte pro kratší období

Není tomu dávno, kdy bylo vhodné „plánovat pro delší období, ale přikazovat na nejbližší dobu“. Nyní to platí naopak. Klíčem k dlouhodobé prosperitě je nyní schopnost adaptace. Pokuste se své podnikání transformovat do podoby, ve které by bylo schopno změnit směr v co nejkratším časovém horizontu. V některých oborech je něco takového nemožné, v jiných velmi reálné.

Dejte zelenou budování značky

Pokud jste to ještě neudělali, zapracujte na svém působení v online světě. A pokud již na internetu jste, investujte čas do aktualizace svého webu a celkového stylu prezentace. Zamyslete se nad tím, jestli se forma nemíjí s očekáváním vaší cílové skupiny. Možná jste zaspali dobu a zapomněli zapracovat na svém brandu. Zákazníci potřebují značku, kterou si zapamatují a o jejíž filosofii nepochybují.

Vylepšete zákaznický servis

Strategie založená na řízení vztahů se zákazníky neboli CRM (customer relationship management) vám pomůže maximalizovat zisk s minimálními náklady. Věrní (a vracející se) klienti jsou pro firmu mnohem výhodnější než noví, kteří utratí jen jednou.

Vhodně zvolený CRM systém vám usnadní shromažďování dat, segmentaci klientů, vedení kampaní i komunikaci v týmu. Navíc poslouží jako software pro řízení projektů. Nebojte se vyzkoušet český eWay-CRM, který je na 30 dní zdarma (poté lze bezplatně využívat variantu Free).

Vyvářejte obsah s přidanou hodnotou

Kvalitní obsah je jednou z možností, jak upoutat pozornost potenciálních zákazníků. Založte třeba blog a pokuste se v něm řešit běžné problémy lidí, kteří by u vás mohli nakoupit nebo využít vaše služby. Nebojte se jít do hloubky, vaše know-how vám nikdo neukradne. Naopak dáte najevo, že se v problematice vyznáte jako nikdo jiný.

Další články autora

Komentáře

PR článek

Nejnovější články